söndag 23 november 2008

Hej vad det snöar....




Vi har fått vinter i Gävle! 
Det är så härligt med snön som lyser upp i denna mörka tid.
Jag älskar tiden vi har framför oss nu med advent och jul. Att få spela julmusik, baka pepparkakor, tända ljus, pyssla och mysa.
Det är bara såååå mysigt!!!!

På den översta bilden är det två hjärtformade skålar som keramiker Monica Johansson gjort. De är perfekt att ha mandel och russin i nu till jul. Det är även hon som gjort de vackra kronorna på den tredje bilden. Gudomligt vackra tycker jag!!!
Julstrumpan i grått finns även i naturvit.

Tusen tack för alla härliga kommentarer!!!

Ha de gott/Helena




   

17 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh ljuvliga bilder...sååå vackert ! Här har du en till som älskar julen..och det har blivit en och annan pepparkaka redan..
Kraam Anette

Anonym sa...

Jeg blir alldeles matt når jeg besøker bloggene til dere dygtige piger.

Utolig vakkert!!!

♥ Fyra årstider sa...

Skulle önska jag hade ett kikhål in i ditt hus...det ser så vackert ut.
Kram Lotta

marianaskeramik sa...

roligt att se att keramik uppskattas så!! ja visst gör hon jättefina saker.
tack för inspirationsblogg!!
ha de gott
marianaskeramik

På min gatan i stan sa...

Ljuvligt är det! Vi har faktiskt bakat pepparkakor redan...vilken doft! Mmmm...

Kram!

Anna sa...

Jag kan bara säga åhhhhh igen, du har ingen webshop ;-) Kram Anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj vilken härlig blogg du har!

Jag ser att din syster har en butik i Borlänge! Nu blev jag intresserad. Jag bor nämligen i Borlänge, men jag har aldrig hört talas om den... Av bilden att döma så är det en drömbutik! Måste luska ut var den finns!
Ha det gott, och på återseende!
Kram Hanna

Helene sa...

Hei
jeg elsker dokumentet du viser i ditt forige innlegg.
Hvordan bestiller jeg, og sender du til Norge?

Unknown sa...

Åh så himmelska bilder du visar! Måste gå tillbax och kika lite mer, ler. Kram Petra E

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Härligt att ha hittat din blogg!!
Får nog ta en sväng till Gävle innan jul!
Fantastiska bilder :)
Jeanette

Vintage sa...

Vilka underbart juliga bilder,såå fint Kram Susanne

Designe sa...

Superfina saker och bilder! Vackert! Det är verkligen underbart ute nu med all snö!
Kram :)

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Helena!

Så vackert du visar...du har verkligen ögon för både styling och fotografering!

KRAM!
Hanna

johanna sa...

Hej
vilket porslin! Så fint....Hoppas allt är bra med er.
Kraaaam

Anonym sa...

Guud så vackert det var med formarna och skålarna...

Kramar @nette

Maliva`s verden sa...

Hei mye vakkert,skulle gjerne hatt strikkeoppskriften til de flotte julestrømpene:)
malivasverden

hagagården sa...

hej
undrar om du säljer dessa vackra ljulstrumpor i din butik?
ha det så gott
ninni