söndag 25 juli 2010

Ruskväder

Fy vilket ruskväder vi har idag!!!
Sitter inne och kurar med levande ljus efter en tripp till Valbo för att titta på kyl & frys.
Det är inte lätt att hitta någon enkel fin kyl/frys. Jag vill att det ska vara rakt och inte välvd framsida, ett handtag som löper efter hela dörren??? Det är inte alltid bra att veta vad man vill ha:) för ibland finns inte det.
Hittade dock en som var OK från GRAM som det lutar åt.

Bilder från matrummet där jag gärna tillbringar min tid här hemma:)
Sitter där just nu och lyssnar på den här underbara låten med Colbie Caillat. En ny favorit för mig.


Dynorna får hänga inne idag:) och det är nästan så man har lust att elda lite i kaminen.

Ha en fin söndagskväll/H

14 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fina bilder, total harmoni.

Är jättejättenöjd med den vita Tolixstolen :-)

Kram från Ulrika i Sandviken

Lantligt i smultronbacken sa...

Hihihi, jag bad faktiskt min man att tända en brasa i kaminen ikväll men han bara ruskade på huvudet. Skönt att det är fler som känner likadant:)

Kram

HELENA SKARP sa...

Ulrika, Vad kul att du blev nöjd med pallen!

Kram Helena

Anna-Malin sa...

vilket underbart fint hem ni har!
helt fint och väl genomtänkt.
jag gillar :).

här har vi nästan alla ljusen tända och har just avslutat middagen med de godaste jordgubbar.
härligt...

kram
anna-malin

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, Ylvas saker är enormt fina. Så det är din svägerska. Kul!

Kram

Olivia sa...

Hej!

Sååå fina bilder! Jag älskar låten och lyssnar på den hela tiden ;) Skönt att ha någon med samma tycke om den låten...

Jättefin blogg du har för övrigt. Jag vill gärna länka men har som regel att inte länka utan bloggägarens tillåtelse så inget händer förän du säger till mig att det går för sig...

KRAMISKRAMAR I MASSOR // OLIVIA ♥

johanna sa...

Heej goa du!!!!
Vilka fina bilder!!!! Hoppas du har det gott!
Stooor kraam

kjersti sa...

Gud så vakkert dere har det...:)
Vi hadde en lik kamin i vår byleilighet, og jeg savner den så...

Jeg vet at GE (General Electric), som jo er mest kjent for "amerikanske skap", har hatt et enkelt skap med slett front i stål, med sylinderhåndtak fra gulv til topp. Jeg har solgt disse skapene i noen år nå, og kvaliteten er fantastisk!
Lykke til:)

Klem Kjersti

Tierlantijn sa...

Love your blog! And that fireplace...wow!!

Best wishes, Ilona

7th-Heaven sa...

Å tenne på peisen nå hørtes helt riktig ut. Her blåser og regner det hunder og katter! Usj,
Igår var det så fint her. Varm sol og herlig følelse av sommer.
På slike dager som idag kjenner jeg nesten at høsten er i anmarsj. Usj igjen:( Hehe.

Klem fra Line

Marits vita skrin sa...

Hej Helena.

Hoppas allt är bra med dig, det ser så ut;)

Jag älskar att få se bilder från ditt fina hem.

Jag har en liten fråga. Dina däckstolar ser gråa ut. har du behandlat dom med når speciellt för att dom fått den färgen eller är det väder och vind som gjort det?

Många kramar
Marit

Made in Persbo...Carina sa...

Ja huvva vilket ruskväder vi har fått! Jag har inte velat sticka näsan utanför dörren idag. Precis som du funderade jag också förut på att tända i kaminen eller någon av de andra eldstäderna. Mitt i juli! det är ju inte klokt :)
Men vilken tur att jag kan sitta här och kika runt bland bloggarna...och dina bilder inspirerar mig verkligen. Älskar naturskalan i vitt, grått, beige!

Kram, Carina

lantliv etc. sa...

Vilken tur att vi fa titta in hos dig! Vi har faktiskt tändat kaminen ikväll det var så kallt här inne :)

Vackra bilder.

Kram från Ö

Siren sa...

Hei! Alltid så fantastiske vakre bilder hos deg, jeg nyter hvert eneste bilde! :)